tiistai 20. marraskuuta 2012

Messuvisiitti ja postiluukusta tupsahtavia materiaaleja.

Ajattelin tehdä semitylsän postauksen ilman yhtäkään askartelua. Oltiin nimittäin Saaran kanssa lauantaina Tampereella, Suomen Kädentaidot -messuilla, ja vaikka sieltä jotain askartelurompetta irtosi mukaan, en ole vielä tehnyt niistä mitään.

Täytyy kyllä kehua, että meidän yhteistyö pelasi loistavasti ja himmailtiin aika hyvin omia ja toistemme ostoksia :D Eli ei tullut mitään katastrofilaskua :P Aika järkiperäisillä päätöksillä mentiin, tai ainakin niin järkiperäisillä, kun nyt askartelua voidaan perustella.

Tällaisia löytyi! Katsokaa ja ihastelkaa, kuinka vähän kaikkea!


Tällaiset "Jouluiloa"-systeemit oli mulle ihan uusi juttu ja tulevat kyllä tosi tarpeeseen. Kämmin usein nämä joulutervehdyksien kirjoittamiset, joten nyt mulla on mahdollisuus olla pilaamatta valmista korttia epäonnistuneella kaunolla. Noi tagit tai pakettikortit oli siinä mielessä vähän turha ostos että ne on helppo tehdä itse ja itseasias mulla onkin niitä tuolla vino pino valmiina (syyn näette myöhemmin!). Mut oli halpaa ja teki mieli – siinäpä ne kaks maailman parasta ostokriteeriä...

Pari pientä paprua :)
Jämäköitä korttipahveja tarvii aina!
Kukkia koristeeksi.

Ja sitten seuraavaksi nämä rub onit. Emmi lähetteli mulle niitä aikanaan Norjasta ja oon niihin TOSI ihastunut. Helppo käyttää ja näyttää kivalta. Kyse on siis näistä tällaisista siirtokuvista, joita lapsenakin "käytettiin". En ole näitä löytänyt mielestäni mistään (tai sitten olen etsinyt jotenkin tosi huonosti) ja nyt niitä vihdoin näkyi messuilla (ja Emmiäkin näkyi!). Sielläkin tosin vasta, kun olin Saaralle manannut, ettei niitä taaskaan löydy. Ei kovin paljoa ja valikoima oli vielä aika pieni, mutta jotain kuitenkin. Täytyy laittaa jossain vaiheessa näytille, mitä oon tehnyt Emmin lähettämistä rub oneista, kun tähän asti olen pyrkinyt laittamaan tänne enemmänkin sellaisia juttuja, jotka ei vaadi mitään ihmeellisyyksiä hankittavaksi. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan näitä siirtokuvia, jos mahdollisuus tulee!

Nämä leimasimet (kyllä, nykyään leimaisimia on myös tällaisia muoviläpysköjä) olivat sellainen, jota yritin kyllä väistellä. Yhdessä paikassa onnistuttiin yhteistuumin järkeilemään mut irti siitä, mutta toisessa paikassa se oli pari euroa halvemmalla ja sitten en vaan enää kyennyt ja Saarakaan ei enää jaksanut... Kaupat tuli, mutta onneksi se oli ainoa vähän tyyriimpi ostos. Sanonpa vaan silti, että mä oon aina luullut, että messuilla on kunnon tarjouksia ja alennuksia, mutta jaa-a enpä tiedä tämän perusteella...

Raaps, raaps!
Monikäyttöisiä tottakai.

Messujen jälkeen voikin sitten nuukailla. Hesarin välissä tuli Marimekon mainoslehtinen ja kyllä siitä pari sivua irtoaa askartelukäyttöönkin! Uudet Marimekkokuosit olivat niin hyvin esillä, että ne tulevat ainakin käyttöön ja kahvikupponen-kuva myös. En ole mikään suuren suuri Marimekkofani, mutta Sanna Annukka on vakuuttanut aina Keanen Under the Iron Sea -levyn kannesta lähtien.

Jos vaikka ottaisi tavoitteeksi tehdä näistä materiaaleista jotain.... Katsellaan, katsellaan!

Tällainen aviisi oli siis kyseessä.
Sanna Annukan Marimekko-kuoseja, saks saks.
Kahvikupponen, saks saks.

4 kommenttia:

  1. Äidin mielestä mun ostoskassi oli muka suuri ja Tapio protestoi sitä, ettei saanu tuliaisia (eli ostoskassi oli sen mielestä ehkä liian pieni?). Mä olen kyllä jo useamman kerran hypistelly mun uusia hankintoja ja miettiny mitä kaikkea niistä voiskaan tehdä. Nyt vaan... pitäis... alkaa toteuttaa niitä ideoita. Jotenki ne paperit näyttää vaan paljon nätimmiltä siistissä pinossa ku vinoon liimattuina räpellyksinä. =o/ Ja nyt sun kuuluu sanoa ettei mun kortit oo räpellyksiä, ja sitten mä oon silleen että no jaa... Mutta ens vuonna uudestaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mut eihän sun kortit oo räpellyksiä! Se sun mulle lähettämäs kolmiosainen kortti on hienompi ku ykskään mun kortti :) Ja kuis täs nyt näin kävi et sulle tuli äidiltä sanomista... :D Mulle ei, mutta ostokset syynättiin kyllä tarkkaan (ja varmaan ne paketeissa olevat hinnatkin). Mä oon vähän niitä jo käyttänytkin! Tai yks tuotos on vasta ihan valmiina.

      Ja ens vuonna uudestaan!

      Poista
  2. Voi, onpas kivoja löytöjä! Ja hyvä idis käyttää tota Marimekon mainosta kans askarteluun :)

    VastaaPoista